Followers

Friday, September 26, 2014

Cabaran 30 Hari: Day 4 - Buku Kegemaran Naza

Aku suka baca ialah novel.Novel tu kira buku jugakkan...



 Ombak Rindu dari Fauziah Ashari
Buku ni aku baca masa zaman sekolah.Ni 1st novel yang aku baca..dan berjaya menghabiskan bacaan....




Andai itu Takdirnya dari Siti Rosmizah.
Buku ini paling best.Teringat aku terjebak membaca novel ni.Masa tu aku tengah kerja kat TmDirectory 103.Aku dan 3orang lagi member kena duty malam 9malam-8pagi.Dalam pukul 3pagi tu call dah tak banyak masuk,so untuk hilangkan rasa mengantuk,ada sorang member aku panggil Kak Zety dok asyik baca novel ni.Dia baca sampai menitik airmata..Adoiii ape yang sedih sangat tu kak Zety??? Aku ignore je...

Pastu selang beberapa hari En.Bob tanya kat aku...
En Bob : Baby(gelaran aku..hahahaha sila muntah)dah baca novel kak Siti??"Best tau,Si Nana dan PT baca pun nanges...
Aku : Kak Siti mana pulak ni???
En.Bob : Kak Siti partner Kak Ngah(Spupu En.Bob).....B bacalah novel tu,dalam buku tu ada nama Nana(adik ipar aku) dan Dila(Spupu En.bob)...Nama kampung Air Paabas pun hado..
wahh glemerlah nama kampung En.Bob...

Penangan cerita En.Bob aku pun pinjam je novel tu kat member opis aku..Balik kerja aku dok baca dalam bilik....Mulalah aku pun senasib cam Kak Zety.Berlinangan airmata sampai terkejut En.Bob tengok aku..Takde ujan takde ribut tetiba aku menangis..Bila En.Bob tengok aku pegang novel tu,dia dok bantai gelakkan aku...

En.Bob : Baby nape nangis??
Aku : Cite ni sedih giler
En.Bob : B lagi sedih tengok baby camtu....Bak sini novel tu biar B baca dulu..
huhuhuhuhu jangan haraplah aku nak bagi selagi aku tak katam baca...
Sumpah cite ni memang best.Aku sampai mimpi-mimpi jadi watak utama..ngeeeeeee =)
Kalau korang belum baca boleh beli
 


Dah abis ...


 

No comments: